Tisdagsnatten.


358090-73

Igår kväll sa jag till mig själv "Oh yes, idag ska jag råplugga till provet imorgon, och samtidigt hinna skriva projektrapporten". Denna väldigt intelligenta mening, sagd utav världens mest slöa och rastlösa människa, får ta och börja dagens väldigt underliga inlägg.


Jag laddade upp med mjukisbyxor (oh yes, luftigt och mysigt) och startade datorn. Nu kunde ingenting gå fel. Skärmen slogs igång, och efter en stund kom min kära lösenordsförfrågan fram. Jag knappade in koden som vanligt och lutade mig tillbaka i stolen. Skrivbordet visade sig, och i samma sekund sjönk hela min oerhörda lust över att plugga.


Msn slogs på och ljudet skruvades upp. Sonata Arctica dunkade i bakgrunden och fick min genomlata kropp att bli ännu slöare. Sen ringde det på dörren. "Ööh" stönade jag fram, så att min lägenhetskompis Zombie fick gå och öppna. Jag var för fasiken halvnaken och precis uppstigen! ;D


CompElin ropade på mig och frågade om jag skulle med till skolan. SKOLAN? Driver hon med mig? Nejnej, här ska inte till någon skola inte! Jag skulle vara hemma och.. äh, vad fasiken!

Ahå slängde på sig sina kläder och sprang till ytterdörren. Jag skulle ändå inte få någonting gjort hemma med min uppsvällda och orörliga hamsterliknande kropp.


Varje byhåla har sin unika affär. Eksjö har hemköp. Det är där alla de hungriga studenterna går för att mätta sina nattliga behov med juice och bullar, vilket enligt min stockholmske vän Niclas inte är bullar, utan frallor.

Ahå: Vad fasiken är frallor?
Niclas:
Frallor är typ som franska.
Ahå: Så enligt dig hade man kunnat kalla alla fransmän för Bullar, om du hade varit skånsk?
Niclas: Nej, de hade isåfall kallats för bröder.

Ahå: Du är knas.

Kvällen fortsatte med att jag och Niclas satt och skrev klart projektrapporten, och sen fick jag den lysande idén att stanna på skolan över natten och råplugga inför morgondagens tenta. Efter flera övertalningar, lyckades jag få Niclas att stanna kvar han också, och vi startade videoföreläsningarna inne på Compsalens projektorduk, vilket innehöll en man, hyffsat lik Mark Levengood, pratandes konstant om vad projekt var för någonting i sisådär 1½ timme. En hel långfilm med mysig information man hade kunnat bli psykiskt galen över. Och det blev vi nästan. På Niclas märktes det speciellt när han plötsligt mitt i allt, startade en konversation där han försökte övertala mig om att tjejer tänder på att bli dragna i håret.

Niclas: Jo, men om du tar tag i håret bakom nacken, och drar tills det tar åt, och sen släpper, känner de sig jättestimulerade.
Ahå: (Börjar skratta åt honom som verkligen trodde på sina egna ord)
Niclas: Det är sant! Jag lovar! Jag ska visa det någon gång på en tjej, och du ska se att hon faller direkt!
Ahå: Haha, inte fasiken faller hon för den anledningen isåfall! (Demonstrerar hur en hjälplös flicka faller mot marken när en pilsk Niclas drar henne i håret.)


(lite senare)

Ahå: Prova att nafsa smått på nederdelen av deras öron nästa gång.
Niclas: (Gör konstiga munrörelser, och ser ut att öva in en Mike Tyson-öronbitare)


I stort sett funkade natten helt okey. Videoföreläsningen gick på repeat, och efter 3-4 timmars konstant tjat från en flintskallig man på vita duken, fick vi nog och drog till Hemköp åter igen.

Kommentarer
Postat av: natalie

haha okej, snygg stil iaf=)

2008-01-16 @ 13:44:14
URL: http://wintage.blogg.se
Postat av: Linnea

Bra blogg! :)

2008-01-16 @ 14:06:19
URL: http://linneadruid.blogg.se
Postat av: Maja

Är det så säger du? jag vet just inte... klart att ha missat en natts sömn förstärker den kreativa diskussionen på ett litteratursemninarium men jag är sliten på det där jobbiga sättet som gör att jag bara vill ställa mig i duschen och somna med huvudet mot väggen alternativt dra en 6a whiskey och däcka i närmaste soffa... ;)

2008-01-16 @ 15:26:07
URL: http://panicomaja.blogg.se
Postat av: Sofia

Vet att jag tekniskt sett lägger denna kommentar på fel inlägg men spela roll tänkte jag. Ville tacka för det filtips som jag..ja helt enkelt snokade reda på, på din sida o "snodde" hoppas jag är förlåten jag är nyfiken i en strut och du/din blogg är ju inte lite intresseväckande så :) Men i alla fall filmen var ju guld så jag ville säga tack för tippset ^^

2008-01-16 @ 15:28:36
URL: http://sofiatorsten.blogspot.com/
Postat av: Sofia

skolan hela natten? det känns lite väl seriöst ;)

2008-01-16 @ 15:36:11
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se
Postat av: Malin.

jag har ganska många linjer som jag skulle vilja gå, typ vetrinärlinjen, sjuksköterska, journalist etc eller det där grafiska vad det nu hette :P hahahha.. Går du på universitet? :)

2008-01-16 @ 17:44:23
URL: http://msundin.blogg.se
Postat av: thomsen

Jävlar vad du pluggar killen, jag är stolt över dig. Själv sover man för det mesta! förutom idag när jag jobbade i TRE timmar!!!!!!!!!!!!!

2008-01-16 @ 17:55:11
URL: http://thomsen.blogg.se
Postat av: sandra,

Vad är bullar då?

2008-01-16 @ 22:52:12
URL: http://tankekarta.blogg.se
Postat av: marie

du är ju underbar ;) å jag kan väl tillägga att de där med öronen helt stämmer ;) ghihi

2008-01-17 @ 11:50:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0