Var tog Januari vägen?



Nu har det gått en vecka sedan jag rensade min lägenhet i Eksjö
och lämnade in nycklarna.
De dagliga Hemköpsbesöken och de sena illustrationsnätterna på mitt rum
med dånande metalmusik i bakgrunden, känns allt mer avlägsna nu.
Det var tungt att vakna upp den morgonen, den sista morgonen i lägenheten
jag hållt så varmt om hjärtat. Mitt hem.

Istället försöker jag nu få dagarna att gå så snabbt som möjligt.
Jag vaknar upp när jag känner för det, somnar när jag känner mig trött,
har tillochmed kollat genom de två första sesongerna av Lost på den lilla
veckan jag varit hemma i Skåne, köpt spelet Fable2 och klarat det två ggr.

Nu är det inte lång tid kvar innan jag befinner mig i huvudstaden.
Mina pengar är utrensade, hela mitt hem är nerpackat i flyttkartonger.
Har jag tur befinner jag mig i Sthlm redan denna helgen.
Pengar. Den materialistiska verkligheten sammanfattat i ett enda ord.
Kommentarer
Postat av: Emma [ M i s s G r i m m ]

Yay! Ett inlägg! Nu gjorde du mig glad ^^

2009-01-14 @ 22:48:30
URL: http://missgrimm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0