Strumpludd.


Här satt jag precis, och tänkte skriva ett inlägg angående strumpludd.
Varför i hela friden skulle jag över huvudtaget vilja skriva om strumpludd? Dammråttornas härskare och självutnämnd kung över dammsugarsläktet. Det är precis lika meningslöst att skriva om strumpludd som att slänga in heta och passionerade kärleksscener i stora krigsfilmer. Vilket verkligen är inslängt för att de små pojkarna i biosalongen ska ha någonting att fantisera om när de kommer hem. Ja, förutom att de en dag skulle vilja bli en stor och stark krigare och kunna gå runt och hugga ner folk med sitt långa ståtliga svärd utav papier maché.

Dagens ungdom, det må jag säga. Killar som går runt och tror att de kan få vilken brud som helst på fall genom att visa lite hud i webcamen, eller att överhuvudtaget vilja tävla om vem som har mest snus i käften. Patetiskt. Lika oroväckande som att se små söta flickor simma genom ett hav av kärlek till en filmstjärna. En äldre man som säkerligen redan dragit genom halva innerstaden.

Nejnej, det är inte varje dag man ser allting runt om sig som det är. Ibland sitter jag stillsamt i mitt rum, framför mina illustrationer, och tänker på hur galen världen egentligen håller på att bli. Hur många gånger har man inte hört frasen "killar är svin" och reagerat på den? Visst, den frasen är väldigt sann, samtidigt som den är chockerande att höra. Alla killar är inte svin, men de flesta är.

Ta känslor som ett klassiskt exempel. Detta fenomen som småflickorna drömmer om redan i barnåren, medans det kan ta ett halvt liv för en kille att ens komma på tanken. Någonting säger mig att de flesta killar fortfarande är kvar på stenåldern. Det förklarar iallafall tonårpojkarnas stora förtjusning till fjunmustager.

Berättar du något i förtroende till en kille, kan du vara 80% säker på att era gemensamma killkompisar kommer att veta om det inom en snar framtid. Svin eller människa? Eller varför inte en fet hamster? Med andra ord är det precis lika meningslöst att prata känslor med de flesta killar, som att skriva någonting på en whiteboard, och sen gnugga rumpan mot det. 
Tjejer har kapaciteten att hålla allt inom sig under en längre tid, innan de totalt exploderar och berättar det för, inte bara tjejkompisarna, utan för precis vem som helst. Tillochmed människor de knappt känner.
Jag vet inte hur många gånger jag stött på någon som berättat hela sitt liv för mig. Jag är en bra lyssnare, jag tycker att det är kul att prata om andra, men samtidigt vill jag poängtera att jag egentligen inte hade någonting med det att göra. Jag är bara en utomstående åskådare.

Nu sitter du säkert och undrar vad detta har att göra med strumpludd över huvudtaget. Och för att sammanfatta hela den övre texten med en mening, får ni dagens visdomsord från en av killarna som faktiskt bryr sig om känslor, och kan hålla en hemlighet så att den förblir hemlig:

Alla människor är som strumpludd, men det är dock bara de bra personerna som plockar upp efter sig.

Kommentarer
Postat av: Hanna

härligt med killar som bloggar ;P det behövs mer!

2008-01-08 @ 21:01:02
URL: http://alltomhanna.blogg.se
Postat av: thomsen

haha detta är första gången jag läser ett långt inlägg på en blogg haha. "varför inte en fet hamster?" hahahha

2008-01-08 @ 21:01:04
URL: http://thomsen.blogg.se
Postat av: AA

JAG VILL SE MER ILLUSTRATIONER :)

2008-01-08 @ 21:28:27
URL: http://winterdiaries.blogspot.com
Postat av: Marie

smart inlägg =)
nästa gång nån säger att alla killar är svin ska jag kontra med:
-nej, de e inte svin. de är strumpludd!
haha!

2008-01-08 @ 22:37:57
URL: http://pleasedontstopthemusic.blogg.se
Postat av: Cornelia

Jag älskar din blogg :) definitivt något jag kommer fortsätta läsa

2008-01-09 @ 13:17:43
Postat av: mariell

bra text!:) bloggen med,den kommer jag följa.lycka till!

2008-01-09 @ 19:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0