En ny film..


Filmen börjar rulla.
Jag smiter tillbaka ner under mitt varma mysiga täcke, lutar mitt huvud mot de 4 kuddarna som ligger i en hög bakom mig. Ljudet är perfekt. En underbar musik hörs i bakgrunden. Introt är helt perfekt! En liten pojke springer och är påväg någonstans. I bakgrunden ser man ett skissblock, och allt som handen ritar väcks till liv. Skissblockets figurer flyger runt på pappret, och nya figurer och sagor bildas när handen plötsligt börjar bläddra.
Pojken är framme, musiken dämpas. Han sätter sig vid matbordet och börjar prata med familjen, på svenska.
PÅ SVENSKA? Min dag är förstörd! Jag tänker bannemig inte se en dubbad film på svenska!
Jag slänger en förbannelse på de dumma idioterna som dubbat detta mästerverk till svenska, och sätter på en annan film, med det rasande morgonhumöret som skulle kunna förstöra halva dagen.
Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

svar: Yes, det gör jag alltid, Ibland på övriga delar av kroppen också, bara för att man får fram så mycket färger och effekter i jämförelse med att skugga med "fulla" färger :)

2008-01-18 @ 09:21:59
URL: http://nevnarien.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad var det för film då? *nyfiken*

2008-01-18 @ 18:19:45
URL: http://myzjojo.blogg.se
Postat av: Johanna

Dum fårga antar att det var filmen i inlägget ovan :p

2008-01-18 @ 18:21:39
URL: http://myzjojo.blogg.se
Postat av: EuphrhoSyne

Det måste ha varit The Bridge to Terabithia va?
Tyckte mig känna igen introt, den filmen är väldigt bra. Har den på engelska ;)
Usch, dubbade filmer är blä! =)

2008-02-26 @ 09:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0