30 Juli 2007. Ett gapskratt förlänger livet! :D


Jag hittade precis ett grymt dagboksinlägg jag skrev den 30 Juli 2007, som jag tycker att ni som orkar borde läsa ;)


Klockan blev halv 12, efter att jag somnat vid 6 tiden, och morsan stod utanför min låsta dörr och bankade som en galning. "Nu kommer snart gästerna, är du vaken?"
- VAKEN? GÄSTERNA?
Jag fick panik, och rusade upp, vilket ioförsig tog mig nästan 20 minuter, men i min värld var det jättesnabbt ;) ..Tittade mig runt om i rummet, och såg att jag inte hade städat, vilket jag faktiskt visste sen tidigare :) Så jag drog snabbt bort några klädhögar (puttade de åt sidan) och klev ut i den stora världen.
(...)
När jag fixat till mig, (ja, jag plattar håret) hade morsan precis gjort klart två mackor med korv åt mig, muhaha! Men hoppsanhejsan, där ringde det visst på dörren! Nu hade släkten börjat klampa in i vardagsrummet, och där står jag, med två mackor i händerna, och påsar under ögonen, och ser ut som ett jäkla fån ;D
(...)
Efter en hög med kakor, tårta, och en och annan diskussion om hur pass läskigt spelet DOOM egentligen är, vilket fick min morbror Håkan att nästan ramla av stolen, kom jag fram till att jag måste hem till farsan och hämta en CD-skiva till min kamera, för att den skulle fungera igen (Självklart som webcamera).
(...)
Väl hemma hos farsan, i mitt rum jag inte har varit i på ett halvår, hittade jag ingen CD-skiva. Till min stor förvåning hittade jag min gamla Webcamera, som jag inte använt på 3 år, eftersom jag tyckte att jag såg tjock ut i den. (Vilket jag var. Tjock som ett berg) ;D
(...)
Nu var jag hemma hos morsan igen, med nya superkrafter, vilket jag fick låna utav nån snubbe som hade för många superkrafter samtidigt.
Hungrig som satan, satte jag mig vid datorn. Någon diskuterade mat, och galen som jag var, hoppade jag fram som ett skutt såfort Mc Donalds nämndes. ..Stackars mig!
(...)
Väl på Mc Donkan, beställde jag ett kyckling-grejsimojs-med-äcklig-senapssås-som-ja g-egentligen-inte-orkade-meal. Det roligaste var dock moppegänget utanför, och min och syrrans diskussion om vilken hårfärg hon borde ha.
Moppegäng, de galna små tonårspojkarna som tuggar snus och använder huvtröjor på sommaren, är bland de konstigaste varelserna i världen, bredvid fjortisar och Suggeskaftet som bor över gatan. De samlades i en ring, alla med händerna i byxfickorna, och spottade i gämn takt bredvid sig, nickade lite på huvudet, och tittade på varandra, i väntan om att någon skulle säga något. Jag kan fortfarande inte sluta skratta åt dem ;D
(...)
Efter Mc Donkan, när vi var hemma, satte jag mig här och msnade nätt och gämnt. För att inte tala om Lunar. Kommer inte ihåg något kuligt att skriva om den här väldigt intetsägande perioden, mer än att jag spelade gitarr, skrev på en jäkla massa papper, packade, och skrev på ännu mer papper.
(..!)
Och där var det slut för idag!
Kommentarer
Postat av: Incka

Ja, det var ju grymt :)

2008-01-16 @ 09:11:11
URL: http://incka.se
Postat av: Lina

HAHA! Du skriver verkligen skitbra! :)

2008-01-16 @ 11:10:55
URL: http://linaveronica.blogg.se
Postat av: Hayley

Hehe. Galen dag.

BTW har sätt i am legend. Helt okej .. Inte det bästa och jag var sjukt besviken på hur människorna såg ut. Konceptet i filmen var väl inte det bästa förrens man fattade vad det var som pågick. Jag tyckte den var sevärd iaf. Inget jag hade velat betala för dock :P

Du har inte sätt några intressanta filmer du vill rekommendera? *tittar snällt på*

//Hayley

2008-01-16 @ 11:33:22
URL: http://hayleys.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja tentor kan ta knäcken på en.. Hur gick den? Vad läser du för något? Ha en bra dag!

2008-01-16 @ 12:04:26
URL: http://myzjojo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0