En liten tankeställare


2012 var året där det tjatades mer om det "könsneutrala Sverige" än någonsin förr. Pojkar fick inte längre leka med bilar i leksaksannonserna (vem fan leker med bilar överhuvudtaget?) och tjejreklamer där en tjej stod bakom ett strykjärn och lekte med dockor bannlystes och fick böter för könsdiskriminering.
2012 var ett jävla skitår, helt enkelt. Därför tänker jag avsluta året med en egen liten tankeställare till alla stockholmsinbubblade människor (dö) som fortfarande tycker att ordet Hen är tufft och inne;
 
Om jag var en hästtjej från någon slumpist utvald liten bondhåla som exempelvis Ystad eller Uppsala (Ja, uppsala är rena rama bondelandskapet. Som Lidingö fast utan mongo-i:na) hade jag aldrig döpt min lilla åsna till Lady Rainbow Twinklestardustsparkleflower, utan något lite mer unikt. Typ som Tamagotchi Rolf eller Lazerkiller Madnessmonster. Ska Sverige tvunget bli könsneutralt tycker jag man borde få ner hästtjejerna på jorden först och främst. Och ge Göran Hägglund en tårta, för han ser rätt sugen ut. På tårta alltså, inte på hästjejer.
Eller vad vet jag förresten?
 
Gott nytt år på er alla och en riktigt könsdiskriminerad stenålderspåsk på er!
-Andreas "Abaddon" Holmberg
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0