Den första dagen i Sthlm.



Då var man som sagt framme i Sveriges huvudstad Stockholm,
och med ens känns Skåneland jäkligt avlägset!

Allt började med en 5-6 timmar lång bilfärd med sömnlösa urgröpta ögonhålor,
en nystruken skjorta och en väldigt stressad morgon.
Den sista natten i Skåne spenderades
med de tre sista avsnitten av Lost season 2,
vilket jag återupptagit nu under ledigheten. Ingen sömn alls.

Den enda sömnen jag fick var under den första lilla timmen av bilfärden,
innan radion kördes igång i full volym.
Vad är det förresten med föräldrar och musiksmak?
Man kan seriöst inte överleva när man
tvingas lyssna på "gamla godingar" i 5 timmar i streck.
Och då menar jag inte de hederliga gamla godingarna,
utan de där låtarna som nästan blev kända
utanför pensionär och- dansbandsvärlden
som tycks återkomma hur långt ifrån Skåne man än kan tänkas komma.

Stockholm, å andra sidan, kom som en rejäl pungspark.
Två timmar inpå ett LAN med barndomskompisen Niklas,
ringer morsan och tvingar mig packa ihop allting igen.
Jag tillhör för övrigt den där delen av ungdomen som
hela tiden letar undanflykter till att fixa ett eget körkort.
Men det är ju så; kreativitet och körkort hör inte riktigt ihop.
Det är typ som att ge en skuggpenna till en Naturare.
Okej, inget illa menat gentemot er, som för övrigt kastat bort tre år av sitt liv,
men det uppstår liksom inget glädjerop i närheten av någonting som inte kan
räknas ut med hjälp av matte och grammatik.
Rewind: jag hade skrattat om någon hade gett mig en miniräknare.

Matlagning, kreativitet och känslor är väl egentligen huvudämnena i min lilla värld,
men då jag inte kan åka till Stockholm på en pastasallad, får jag helt enkelt
fortsätta snylta på de som har körkort ;)

Väl framme på Gärdet i Stockholm möts jag av min nya lägenhetskompis Yasse,
och efter att jag knökat in alla väskor och morsan försvunnit hemmåt,
börjar Yasses kompisar rulla in. Och när de smitit iväg till nån random fest,
drar jag ut till närmaste mataffär med Thomsen,
som för övrigt har agerat min guide de senaste dagarna^^
Trevligt som sjutton! (Därav grisen på det förra inlägget)

Pusshaey!
Kommentarer
Postat av: Emma [ M i s s G r i m m ]

2009-01-23 @ 11:53:31
URL: http://missgrimm.blogg.se/
Postat av: Emma [ M i s s G r i m m ]

Hoppsan, blev lite fel med den förra kommentaren :P



Låter i alla fall najs som tusan. Föresten så är inte körkort så illa ändå, i mina ögon smäller det högre än att kunna laga mat alla gånger.

Kanske för att jag är kass på att laga mat?

2009-01-23 @ 11:55:05
URL: http://missgrimm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0