Gårdagens blogginlägg, faktiskt.


Stockholm är en väldigt unik stad. Det var någonting jag upptäckte idag iallafall.
Påväg till lunarkontoret på rådmansgatan, fick man plötsligt en chock när en liten fashioncoretjej sprutlackerade tunnelbanegolvet. "Måste ha varit en rejäl bakfylla sen lill-lördagen igår" tänkte jag, och skämdes lite för mig själv.
Hade det varit ombytta roller, om det var jag som mådde så pass illa, hade det sett minst lika illa ut, då jag nästan bara fått i mig nudlar och tortillas under den första introveckan av storstadslivet. Här är hyran dubbelt så hög, maten en tredjedel så dyr och galenskapen trippelt så avvikande som den än gång var.

Jag har faktiskt vant mig väldigt snabbt vid att alla pratar stockholmska runt mig, och hade nästan glömt bort att jag faktiskt skiljde mig från deras sätt att tala, tills jag satt på tuben påväg tillbaka, när en kille vid min egen ålder (20) började prata den grövsta skånskan i världen. Det högg verkligen i MINA öron! Var det sant? Höll jag på att börja tänka som Stockholmarna också? Jag blev visserligen rätt stolt av min skånska kropp, då jag insåg att jag var den enda som faktiskt inte gick runt i jacka och gnällde på att det var kallt jämt och ständigt. Men den dagen kommer väl också så småningom.

-Nu smiter jag tillbaka till köket! Tortilla-bröden kallar!
Puss och kram!
Kommentarer
Postat av: christer

Lycka till i sthlm...

2009-02-01 @ 14:59:37
URL: http://csundstrom.blogg.se/
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

Hej gullunge! :]

Din blogg är verkligen jättesöt :*



Vad ska du hitta på ikväll? <3

2009-02-01 @ 18:32:01
URL: http://takai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0