Kära bloggare


Jag har verkligen tagit tag i mitt liv de senaste dagarna.

Jag åkte hem till Skåne i fredags, och möttes av en överlycklig familj som inte sett mig på flera månader.
Har ätit fantastiskt god mat, sovit som en riktig kung, druckit några drinkar ute på en pub i Malmö tillsammans med mina gamla gymnasiekompisar Martin, André, Malin och Corinne, ätit på resturang och pratat om livet med mitt ex, som jag äntligen kan prata med igen, träffat min barndomskompis Niklas (Powwhe) och skrattat åt allt man saknat att skratta åt, träffat farmor&farfar för första gången på länge och träffat min mormor som har canser.

Imorgon blir det Lazerdome med Martin, André, Malin, Corinne och förmodligen Elin, om hon lyckas tillfriskna tills dess, kanske även någon fika med högstadie/gymnasie-kompisen Kevin, och någon bio-film med morsans sambo Dennis.

På onsdag blir det begravning för min kära gammelfaster Annie som nyligen gått bort, 94 år gammal blev hon. Ska även träffa mina kusiner, och resten av släkten på farsans sida samma dag.
Sen bär det av till Eksjö igen på torsdag, och dagen efter det blir det en enormt efterlängtad tripp till Jönköping och Huskvarna, där jag och Elin med flera ska stå och headbanga åt Sonata Arctica hela natten lång!

Det här var precis vad mitt liv behövde.
En ny start, nya minnen att bevara.

Nu hoppas jag också på att jag får praktikplats i Stockholm, och lyckas hitta en lägenhet där borta.
Jag är på jakt efter det jag alltid letat efter.
Meningen med livet bevarat i ett enda ord.
Kärleken. Kanske finns den undangömd någonstans bara för mig?
Kommentarer
Postat av: jenny

Klart att den finns! Kruxet är bara vart man ska hitta den... Men den finns någonstans, så glöm inte det!

2008-10-28 @ 09:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0