Och frågorna fortsätter..


Är du kreativ med allt du gör, eller är det "bara" när du sitter vid datorn, (illustrator?)?


Oj, bra fråga! Jag är väl rätt kreativ närsom. Att prata om kreativitet och att inte nämna datorer, är dock någonting som kommer upp allt mer sällan. När jag är i min kära sommarstuga, som för övrigt också ligger i Småland, brukar jag fiffla med lite allt möjligt, såsom kollage och handritade teckningar. Måla på duk är också någonting som jag är riktigt kär i, men som jag inte gjort på ett tag nu. Mitt förra rum var för övrigt täckt med egenmålade tavlor.



Tycker du att det är svårast att avbilda män eller kvinnor?


Hmm, frågan är egentligen inte vad som är svårast, utan hur kul det är att avbilda kvinnor, respektive män. Jag måste erkänna att jag är väldigt egenkär, och ger nästan alltid mina figurer och manliga karaktärer drag från mitt eget utseende. Kanske mest eftersom man känner sig mest van vid att se det framför sig. Kvinnor, å andra sidan, är bra på ett helt annat sätt. Det är kul att rita kurvor, och nu vill jag inte låta som en desperat nörd med nätporrs-intresse, utan som en konstnär. Kvinnokroppen är vacker, och det vill jag självklart att mina illustrationer också ska vara.



Favoritfärger?


Jag är väldigt förälskad i neutrala färger såsom grönt och brunt. Så det blir mitt väldigt simpla svar på den frågan! ;)



Hur stor familj skulle du vilja ha i framtiden?


Det är svårt att bedöma i nuläget, men det gamla hederliga "en kvinna och två barn", klingar bäst i mina öron. ..Och den lurviga vita katten förstås! ;)



Är du barnkär?


Väldigt! Det finns inget sötare än småttingar ^^



Vilken ort i Skåne kommer du ifrån?


Staffanstorp, tyvärr. En liten ort i utkanten av Lund och Malmö.

Om någon frågar mig var jag kommer ifrån, ute i det "verkliga livet" brukar jag oftast svara Malmö, eftersom jag oftast befinner mig där, och trivs bäst där.



Läser du andras bloggar?


Jo, jag har tre bloggar jag besöker lite då och då.

Som en solklar förstablogg, har jag Nevnarien, min lilla söta illustrationskompanjon, som fick mig att börja blogga.

På andra och tredjeplats har jag den hårgalna och hundälskande Linda och den skånskdanska galenskaparen Thomsen, som också skänkt många timmars läsande :) Och det tackar jag för! :)

Kommentarer
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

aaaw, superahå :)
Jag håller med om det där att man gärna ger sina karaktärer drag av sitt eget utseeende.. haha.. det har hänt ganska mycket ^^

2008-05-27 @ 23:26:00
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: Jessica

Staffanstorp? är det inte därifrån "tjej-killen" i HIP-HIPP kommer ifrån? ;)

Hmm jag brukar oxå säga att jag kommer från en större stad än vad jag gör.. dock av anledning att ingen vart vart "staden" jag bor i ligger utan bara närliggade.. Så är det när man kommer från små hålor..

2008-05-28 @ 00:27:49
URL: http://jessicapalmen.blogg.se
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

Men see!! Åh vad glad jag blir när jag läser svaret på sista frågan! :D TACK gulledig!

2008-05-28 @ 13:13:10
URL: http://lindaslya.blogg.se
Postat av: Linda

Åh, jag kom på en fråga till, haha. Vilket gymnasie gick du på och vilken linje? Gissar att du pluggade i Malmö?

2008-05-28 @ 15:40:53
URL: http://ineverlogin.blogg.se
Postat av: Trollunge

Vad har du för musiksmak? Vad lyssnar du på?

2008-05-29 @ 17:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0