Igår var min otursdag.


Rubriken säger allt, igår var verkligen min otursdag.

Vaknar upp, bakfull, under ett mysigt vitt täcke och tvingas dra mig till skolan även fast vi inte hade lektioner.
Alla mina boxers var använda, känn hur suget efter tvättstugan flödar i mina ådror.

Igår var dagen vi skulle filma en film som jag, Pontus, Jonas och Beweli har skrivit manus till.
Påväg till skolan börjar det spöregna.
När jag kommit fram till skolan, och när mitt mysigt plattade hår hade blivit slitet och krylligt, och efter att jag burit kameraväskan genom hela stan (tungt), stod vår grupp samlade med 4 chockerade miner mot det ständigt pissiga regnet. Vi kunde inte riskera att kameran blev blöt (vilket hade kunnat kosta oss en halv miljon om den förstördes, eller om det råkade komma en regndroppe på linsen, och alla tagningar gick åt skogen), så vi fick komma på en helt ny idé.

Med tidsångest kom vi fram till en idé vi började filma (efter några timmars tystnad i en sliten lokal)
Dagen började närma sig kväll, och Pontus/Beweli drog sig hemåt med buss, medans jag och Jonas drog in till skolan för att kolla genom materialet.
Totalt uruselt.

Ljussättningen var helt fel, vissa bilder var filmade snett underifrån, så att min haka såg ut att vara en dubbelhaka. Mitt krylliga och slitna hår skärde sig i hela filmen.
Vi fick panik. Vi insåg att vi var tvugna att filma om allt.

Kameran vi använde var utlånad hela denna och nästa vecka, så vi tvingades skriva upp oss på den sämre kameran, utan batteriladdare.

Kvällen fortsatte med ännu en skoluppgift. Vi skulle skriva en ljudcue, ett ljudmanus från 2 minuter av en storfilm. (Vilket är riktigt sjukt, eftersom man ska skriva varenda litet ljud man hör i 2 minuter - 120 sekunder)
Självklart krashade min dator när jag skulle dra in filmen i ljudredigeringsprogrammet, så jag drog till Sofie som inte heller hade gjort klart det.

Efter att man tvingats titta 2 minuter från Brokeback Mountain (hennes klipp), blev klockan 23:00.
59 minuter kvar tills inlämningen skulle stänga. Bara Sofies ljudcue tog 2 timmar att göra.
Med panik ända upp till ögonfransarna satt jag och skrev ner varenda ljud jag hörde ur 2 minuter av filmen Donnie Darko, och när jag äntligen blev klar, var det 2 minuter kvar tills inlämningen.
Snabb som en gasell, lämnade jag in ljudcuen, och somnade en kvart senare, med rödsprängda ögon och en dunkande huvudvärk..
Kommentarer
Postat av: Alexandra

näeee stackars dig ahå!! vilken urusel dag..jag känner med dig :)

2008-03-13 @ 19:47:53
Postat av: Anonym

stackare :(
men jag saknar ditt bloggande, helst din blogg man vill ska vara på bloggkoll ju :)

2008-03-13 @ 20:07:51
Postat av: Lisa

Usch.. jag kände verkligen i hela kroppen hur jobbigt du hade det! Vilken panik! Stackars. Hoppas det gick bra!!

2008-03-13 @ 20:20:27
URL: http://goofys.blogg.se
Postat av: Jessica

Fy fan vilken dag du.. Liknande till när vi hade våra filmprojekt i skolan v.8... folk satt och redigerade film till 2 på natten inte mkt sömn om man säger så.

2008-03-13 @ 20:50:49
URL: http://jessicapalmen.blogg.se
Postat av: Anonym

Bakfull?!? på en onsdag?

Jaja du hade verkligen en tuff dag

2008-03-13 @ 21:39:45
Postat av: Bella

Stackare!

2008-03-13 @ 21:46:03
URL: http://kallamigbella.blogg.se
Postat av: Bella

Stackare!

2008-03-13 @ 21:46:38
URL: http://kallamigbella.blogg.se
Postat av: nathalie

Jag är helt klar inponerad, fattlös och alldeles alldeles avundsjuk! Du är grym, och din skånska är grym! Haha :) Keep going cutipie.

2008-03-14 @ 05:37:11
URL: http://nathalieandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0