Filmidéer.


Jag känner mig givmild idag, så jag ska låta er ta del av mina filmidéer :)

1. Filmmanus, första utkast.

Ett ängsligt trähus mitt ute i ingenstans. Berg i bakgrunden, en rinnande älv bredvid, En väderkvarn och en brunn i bakgrunden. Skorstenen ryker. En kvinna står vid fönstret. Ganska mörk och blåaktig känsla. Kvinnans hår är lysande rött.

Innuti huset ser man en massa människor, alla skygga, gömmer sig under sina kläder. En pipa i förgrunden utger ett stort rökmoln.


Mannen med pipan ställer sig upp, kastar en bunt papper mitt på golvet. Alla i rummet tittar på honom, och sedan ner mot pappren.

Mannen tar av sin stora hatt som dolde hans ansikte, man ser hans röda ögon. Han hänger sin rock på en klädhängare, laddar sin revolver och håller den mot sitt ansikte. Alla skuggor dras mot honom. Ljuset dämpas. En av kvinnorna går fram till honom, smeker honom på kinden. Mannen skjuter sig i huvudet och faller livlöst ner mot marken. Papperna brinner upp.

Kvinnornas röda hårfärg försvinner, och dörren öppnas med en vindpust.

2. Idé till en bakgrundsröst, till en annan film.

"När jag vaknade upp imorse, hade jag en känsla jag aldrig haft förut.

Det var som att min dröm fortsatte, att jag gick runt bland mina egna tankar, fastän att mina ögon var vidöppna. Ett mardrömsliknande scenario uppenbarade sig framför mig. Jag tappade kontrollen över min kropp, slöt mina ögon, och när jag återigen vaknade ur mitt ögonslutande mörker, stod jag där, mitt ute på gatan, med mer kontroll än jag någonsin haft. Jag kunde göra precis vad jag ville."



Tanken med den första filmen var att mannen ska symbolisera djävulen. Papprerna är kvinnornas kontrakt. Det röda håret ska symbolisera helvetet. De kommer inte ut ur huset. Kvinnorna är hans slavar, följer varenda rörelse han tar, därför är han lika mycket slav till dem som de är till honom. (Därav kvinnans smekning på hans kind) När han skjuter sig i huvudet, förstörs deras kontrakt, dörren blåser upp, och de är fria.


Tanken med den andra filmen, bakgrundsrösten,  var att skapa en drömmande känsla, att vakna upp som en superhjälte. Har pratat med en del 3D artister, och ska fråga en hel del till, för att försöka filmatisera det.
Mer info kommer senare! :)
Kommentarer
Postat av: Bella

Låter toppen :).. Mitt hår kan lätt symbolisera helvetet :D

2008-03-02 @ 21:38:00
URL: http://kallamigbella.blogg.se
Postat av: Lisa

svar: hehe ja det stämmer! Skånetös i grund o botten, från helsingborg, och nu bor jag ju i Halmstad ;) Fast mina gener sträcker sig till smålands djupa skogar, Nässjö och Bodafors minsann, det du! :)

2008-03-02 @ 21:58:22
URL: http://goofys.blogg.se
Postat av: Sofie

Svar: Eftersom jag alltid kör med samma pose, ja :P
Men det är ju så in i helvete kallt ute, så där vill man ju inte stå och posa inför en jävla självutlösare, hehe! :)

Vinnaren är korad i min tävling, titta in imorgon så får du se svaret. Kanske är det just Du?

Nattinatti! :)

/s

2008-03-02 @ 22:10:28
URL: http://sofie1994.blogg.se
Postat av: aliceannygertrud

det där kan verkligen bli något!
inte minst av dej! du är super duktig :)

2008-03-02 @ 22:28:04
URL: http://aliceannygertrud.blogg.se
Postat av: Tyra

det låter bra , väldigt bra och skulle helt klart kunna bli något otroligt :)
och mitt hår är rött så du får ´+ där ;)

2008-03-03 @ 07:48:10
URL: http://tajraab.blogg.se
Postat av: bertil

djävulen finns inte, ville bara berätta.

2009-02-18 @ 15:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0