Min verklighet.



Såfort jag sätter mig ner och håller i en penna,
kan jag inte göra annat än att rita.
Så har det varit i nästan hela mitt liv.

Dagis, lågstadiet, mellanstadiet, högstadiet, gymnasiet och högskolan,
likadant från dag till dag, sen jag var en liten rumpnisse.

It's a curse, it's a sign, ant it won't let me live properly.

Vartenda litet anteckningsblock jag någonsin hållt i,
även andras anteckningsblock, är fyllda med mitt klotter,
mina skisser, drömmar och teckningar.
Vissa säger att det är en slump att jag kan rita,
och kanske är det så, men det är även flera års intensivt ritande
som ligger bakom mina kunskaper.

Bara de senaste två åren har jag utvecklats gigantiskt mycket.
Tack vare att jag hållt mitt intresse för konst och design vid liv,
och sett många andra som också utvecklats samtidigt som mig.

Sålänge du har ett mål, kan du komma precis hur långt du vill,
och sålänge du inte har ett mål, kan du alltid komma längre.
Kommentarer
Postat av: Maja

Men va glad för att du ritar. Jag önskar att jag hade nån talang för det men det hade jag minsann aldrig... underbar gåva du har fått!

2008-12-12 @ 23:55:20
URL: http://missmor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0