Compositing-natt


Compositing-natt

Oh nej, det kan inte bli segare än såhär!
Jag är gruppledare för en grupp med 3 Compositors och 2 3D-artister,
och ska göra en egen version av en reklamfilm till IKEA med ELLOS-stuk.

Just nu sitter jag och "klipper ut" personen i bilden, eftersom bakgrunden kommer att ändras,
medans hon sopar fram det nya rummet.
Det jobbiga med det är att jag måste bli klar inatt,
vilket innebär, som så många säkerligen är vana att se mig skriva,
att jag måste vara i skolan hela natten för att få det klart i tid.

Men klart ska det bli, och minst sagt bra!

(Yes, det är filmat i mitt vardagsrum.
Ovan ser ni en tredjedel utav det, fast utan möbler, och med en bluescreen-dörr)
Kommentarer
Postat av: tyra

Sjukt duktigt att verkligen sitta i skolan hela natten, jag hade inte pallat.
Och jag såg dig förra helgen ^^
tror det var du iaf :)

2008-04-20 @ 22:15:40
URL: http://tajraab.blogg.se
Postat av: Alexandra

Åhh härligt med en öppen spis

2008-04-21 @ 20:40:38
Postat av: Anonym

Rotoscoping är spännande. Påminner om IKEA-projektet jag var med i på IAA faktiskt. Då jävlar rotoscopades det ett par dagar. Tvifan.

2008-04-22 @ 21:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0